Gevoel dat ik mijn keel moet schrapen

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Eizzil29
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:09

Re: Gevoel dat ik mijn keel moet schrapen

Bericht door Eizzil29 »

kiek, ik heb geen ideeën, daarom heb ik op deze forum gevraagd. heb je mijn origineel post goed gelezen? dat gevoel is begonnen in april vorige jaar toen ze hebben mijn dosering verlaagd en het is verbeterd als ik een extra tablet neemt. voor dan heb ik dat gevoel nooit gehad. maar de huisarts heeft mij een recept voor omeprazole gegeven. dat gevoel is iets verbeterd maar een gevoel in mijn keel blijft nog steeds.

en deze reactie heb ik van pomtip gekregen eerder in deze post.
Ook met een TSH van 2,5 kan ik me voorstellen dat je je hypo voelt. Het verschilt immers per persoon hoe iemand zich voelt bij bepaalde bloedwaarden, ook binnen de 'normaalwaarden'. En dat je een wat gezwollen hals krijgt of lichte keelpijn of andere irritatie in je keel is ook niet vreemd. Bij mij is dat een indicatie dat ik te laag zit met de hormonen.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Gevoel dat ik mijn keel moet schrapen

Bericht door Kiek »

Mijn fantasie gaat dan naar de plaats van je schildklier.
Zou die misschien heel erg hoog zitten?
Verder heeft een hypothyreoïdie op zich zelf niets met keelschrapen te maken.

Eerder lijkt het een tic, die ik in mijn omgeving ook weleens hoor...
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Eizzil29
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:09

Re: Gevoel dat ik mijn keel moet schrapen

Bericht door Eizzil29 »

ik heb een echo gehad vorige jaar een alles toont als normaal.
ik heb geen schildklier meer omdat ik behandelende was met radioactief jodium in de jaar 2000 of zo.

ik vind het nog raar dat dit gevoel is alleen sinds ze de dosering verlaagd is in april vorige jaar. een het verbeterd is als ik een extra tablet van ,50 or ,75 neemt. toen ze hebben mijn dosering verlaagd heb ik aantal extra tabletten en ik had een extra pill zelf geprobeerd. nu heb ik geen meer extra tabletten om het te proberen.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Gevoel dat ik mijn keel moet schrapen

Bericht door Kiek »

Je bedoelt toch niet zo nu en dan een extra pil levothyroxine?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie