Meedenk vraag

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
51jarigevrouw
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2022, 17:58

Meedenk vraag

Bericht door 51jarigevrouw »

Hallo,
Ik ben een vrouw van 51 en zou graag op dit forum mijn klachten willen voorleggen, in de hoop dat iemand dit herkent. Een jaar geleden had ik veel pijn in mijn onderrug/buiggewricht. Ook was ik erg moe. Er is toen bloed geprikt, helaas niet op schildklier functie. Destijds had ik enige bloedarmoede en hoge ‘reumafactor.’ Dat had volgens de huisarts niets met reuma te maken.

Huisarts zag geen reden voor verder onderzoek. Mijn klachten verdwenen niet, namen wel wat af in zomer. In november namen dezelfde klachten weer toe, maar breidden ook uit. Ik kreeg last v heel koude billen en bovenbenen, soort verdoofd gevoel in m’n benen en had continu harde spieren in bovenbenen en billen en rond gewrichten daar. Ook pijn bij mijn heupen en snelle verzuring. s Avonds begon ik me psychisch heel rot te voelen, somber en paniekerig, ook omdat de klachten s avonds erger werden en ik opzag tegen weer een nacht met pijnlijk slapen. Lang in bed liggen werd pijnlijk.
Fysio hielp weinig, inmiddels 3 maanden bij fysio.

Uiteindelijk eind februari nog eens bloed geprikt, nu ook op schildklier en bleek mijn TSH 9.09 en vrije T4 12.8. De huisarts gaf aan dat dit subklinische trage schildklier is en dat 6 weken later nog eens bloed geprikt moet worden. Inmiddels vind ik dat te lang duren (want veel klachten) en belde ik de (vervangende) huisarts om te vragen of het eerder kon. Die huisarts maakte duidelijk dat de klachten die ik heb niet perse passen bij subklinische trage schildklier en dat ze nonspecifiek zijn en ook psychologisch goed te verklaren. Eerder bloedprikken was met moeite akkoord.

Nou is mijn vraag:
-iemand bekend met subklinische trage schildklier die ook dit soort (spierpijn)klachten heeft?
-is het gangbaar om medicatie te krijgen bij deze TSH/vrije T4 waardes?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Evy29
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 dec 2021, 20:24

Re: Meedenk vraag

Bericht door Evy29 »

Dag,
Ik zag je vraag voorbijkomen, mijn TSH was 10 en t4 10.2, lijkt erg op jouw waardes. Huisarts is toen een proefbehandeling Levothyroxine gestart en dat heeft mij zo onwijs geholpen,

Ben nu in de opbouwfase en zit momenteel op 75ug Die heftige spierpijnen gewrichten herken ik helemaal! Zijn nu met medicati vrijwel niet meer aanwezig. Dus weet niet of medicatie starten per definitie gedaan wordt maar is zeker het overwegen en de moeite waard te bespreken met je huisarts

Sterkte joh! En als je meer vragen heb stel ze gerust🙂
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Meedenk vraag

Bericht door laura »

Last van spieren en problemen met je schildklier is een bekende (beruchte) combinatie.
Kramp, spierpijn, stramme spieren, allemaal.

Er is (wordt) ook veel onderzoek naar gedaan: https://schildkliertje.blogspot.com/201 ... ie-en.html
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie