Brandend gevoel in de keel tijdens badminton

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
hopidushi
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2022, 04:11

Brandend gevoel in de keel tijdens badminton

Bericht door hopidushi »

Goede dag. Ik heb iets heel irritants. Zo'n 4 maanden geleden voelde ik tijden het badmintonnen een een soort brandend gevoel in mijn keel.
Dokter zei, ik denk dat het maagzuur is, ik zei NEE ik weet wat maagzuur is en dat is anders. Wanneer ik begin te spelen rustig of als ik zit loop of zo, geen probleem. Maar zodra ik heftig te begin te spelen of hardlopen begint het langzaam maar zeker te branden in mijn keel en workt het alleen erger na gelang ik door ga, totdat ik maar moet stoppen want het is zo irritant. Ik denk ook dat het een beetje begint op te zetten en ook begin in een beetje slijm op de longen te krijgen. IK heb gelezen dat Iodine goed is voor de schildklier en heb ik dus Kelp pillen van 225mg en die slik ik elke dag eentje. Toen ik begon, was het bijna weg, maar gister was het weer mis....!

IK heb het alleen bij intensief sporten of rennen etc, gewoon dagelijks leven niks!

IK denk om volgende week de huisdokter een verwijsbrief te vragen naar de KNO arts. I am done with this...Ik ben 62 en speel 2x per week badminton en train de juniors 2x week ook.

Misschien is er iemand die weet wat dit zou kunnen zijn.....thankssssss for the help.

Groetjes uit Aruba
Pomtips
Berichten: 140
Lid geworden op: 31 mar 2018, 22:35

Re: Branded gevoel in de keel tijdens badminton

Bericht door Pomtips »

Als je het vermoeden hebt dat er iets aan de hand is met je schildklier, zou ik aan de huisarts vragen om bloed te laten prikken op TSH en FT4 en eventueel op jodium?.
Dat lijkt me een stuk verstandiger dan experimenteren met kelp. Hier zit extreem veel jodium in. Dat zou dan de reden zijn dat het 'goed' is voor de schildklier. Echter, dat zou alleen mogelijk zinvol kunnen zijn bij een trage schildklier, mocht je een enorm tekort hebben aan jodium, waardoor je schildklier niet goed functioneert. Dit is echter zeer zeldzaam. En mocht je juist een overactieve schildklier hebben dan heeft extra jodium nemen potentieel een averechts effect, of zelfs gevaarlijk.
Kijk hier aub mee uit!
Graves sinds 2010. In aug 2022 gestopt met B&R en na recidive in sept 2022 begonnen met instellen op titratie.
Plaats reactie