Levothyroxine icm orgametril

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
hhkievit
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2021, 17:18

Levothyroxine icm orgametril

Bericht door hhkievit »

Hallo,

Thuis hebben wij een discussie over de trage schilkier medicatie icm orgametril. Orgametril is medicatie voor het uitstellen van de menstruatie. https://www.apotheek.nl/medicijnen/lyne ... orgametril

De werkzamen stof is lynestrenol.

Welk invloed kan orgametril icm levothyroxine hebben?

Alvast bedankt voor meedenken en beantwoorden

Harko Kievit
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Levothyroxine icm orgametril

Bericht door Kiek »

Dat spulletje is zoiets als progesteron, las ik.
Progesteron heeft invloed op een evenwichtige werking van de schildklierhormonen.
Want het heeft invloed op de mate van binding van de schildklierhormonen.
Als je dus zoiets gaat slikken, dan zullen gezonde schildklieren zich best aanpassen.

Gemankeerde schildklieren, waarvoor levothyroxine, zullen zich misschien tijdelijk wat minder kunnen voelen.
Dus zolang iemand dat spulletje slikt.
De TSH zal mogelijk iets verhogen.

Als het een kortdurende sliktoestand is, dan heeft aanpassing van de levothyroxine geen zin (vanwege de halfwaardetijd).

Dag!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
hhkievit
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2021, 17:18

Re: Levothyroxine icm orgametril

Bericht door hhkievit »

Dank voor je reactie
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Levothyroxine icm orgametril

Bericht door Kiek »

Hierboven heb ik het hormoon progesteron bij de orgametril gegokt.
Ben jij iets meer te weten gekomen over de interactie ervan met levothyroxine?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
hhkievit
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2021, 17:18

Re: Levothyroxine icm orgametril

Bericht door hhkievit »

Ik heb niets kunnen vinden. Mijn vermoeden is dat het invloed heeft als ik kijk naar de lichamelijke gesteldheid. De huisarts zegt dat het geen invloed kan hebben.
Plaats reactie