Advies nodig

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Rit
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2022, 16:30

Advies nodig

Bericht door Rit »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Rit. Man en bijna 40.. tsh van 24 en t4 laagnormaal.
Klachten: waterhoofd gevoel, moe, geen focus en af en toe draaierig.

Ik heb sinds 2 maanden thyrax gekregen van de Internist. Eerst 75. Dat ging redelijk goed. Kreeg er alleen uitslag van op mijn schenen.. voelde me stukken beter. Na 6 weken kwam de tsh op 7.8 uit.

De internist heeft nu de dosis verhoogd naar 125. Sindsdien ben ik weer erg moe, uitslag(bultjes due jeuken) wisselend over t hele lichaam, hoofdpijn en weer geen focus.. de klachten zijn t ergst de 1e paar uur na het innemen van de pilletjes. Daarna verbeterd t wel wat.

Ik heb de Internist gevraagd de dosis te verlagen naar 100 ofzo eventueel een ander merk ivm de huiduitslag.. de Internist wacht liever nog af..

Ik hoop dat jullie me misschien wat wijzer kunnen maken dmv wat vragen als dat mag..
1) herkennen jullie deze klachten misschien?
2) gaat de uitslag na wat tijd vanzelf over?
3) zijn er mensen die de pilletjes voor t slapen innemen ipv in de ochtend?
4) zijn er hier mensen die kwa gevoel weer gewoon de oude zijn geworden of blijf je altijd wat sukkelen?

Hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen.. contact met de Internist is miniem dus hoop op deze manier wat wijzer te worden..
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Advies nodig

Bericht door Kiek »

Welkom, Rit!

Als je denkt dat Thyrax de reden is van je uitslag, dan vraag je een ander merk.
In Euthyrox zit hetzelfde werkzame spulletje, maar de hulpstoffen kunnen verschillen.

Voor een hypothyreoïdie is het vaak praktischer om de levothyroxine-instelling onder begeleiding van je huisarts te doen. Want kortere lijnen.

Je hebt een tekort aan T4. Daarom slik je T4.
En daarom wil je natuurlijk ook weten hoe die T4 zich gedraagt.
Laat je internist alleen de TSH prikken?

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie