Romy advies gewicht dosering restklachten

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Romy
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 jul 2022, 17:37

Romy advies gewicht dosering restklachten

Bericht door Romy »

Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum dus ik zal beginnen met mezelf voor te stellen.
Ik ben Romy, een vrouw van 36 en sinds een jaar heb ik hypothyreoïdie of Hashimoto, dit is mij nog niet helemaal duidelijk.
In 2020 ben ik bevallen van mijn eerste kindje en voor, tijdens en na mijn zwangerschap zijn (op mijn verzoek) mijn schildklierwaardes gecheckt. Deze waren allemaal prima. Ik heb altijd een gezond bmi gehad van 21,5 en ook een erg stabiel gewicht, wat in 15 jaar tijd maar 3 kilo was toegenomen. Maar toch lukte het me niet om na mijn zwangerschap weer op mijn oude gewicht te komen dus ik ben via de huisarts terecht gekomen bij een dietist. Zij heeft mij op een heel strikt dieet gezet, zonder enig resultaat. Op haar advies toch nog maar een keer mijn schildklier waardes laten checken en deze bleken nu ineens niet meer goed te zijn (TSH 80 FT4 7,1) en kreeg ik van mijn endocrinoloog de diagnose postpartum primaire hypothyreoïdie. Ik kreeg gelijk 75mcg Euthyrox voorgeschreven en deze werd na 6 weken verhoogd naar 100mcg. Ik ben inmiddels een jaar verder en heb tot enkele maanden geleden mijn zeer strikte dieet gevolgd icm 6x per week sporten, nog steeds zonder enig resultaat. Mijn gewicht blijft erg stabiel maar is te hoog met een bmi van 25,6. Volgens mijn endocrinoloog ben ik goed ingesteld en zou ik maar met mijn waslijst aan restklachten moeten leren leven.