verstoring menstruatie

Wendy1976
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 jul 2019, 09:50

Re: verstoring menstruatie

Bericht door Wendy1976 »

Hoi Romy,
Ik ben nog steeds niet stabiel. Tsh 6.68 ik heb 2 keer corona gehad in 3 maanden tijd en de eerste keer wist ik het niet en heb mijn schildklier medicatie aangepast. Ben vanaf januari 2019 begonnen met medicatie. Ik had toen een tsh van 235.
Maar ik heb weinig geduld en sleutel best veel. Moet maar een keer een langere tijd op dezelfde dosis gaan zitten. Heeft voor mij best wel wat impact en mijn oudste dochter heeft weinig begrip voor de situatie. Heb een dochter van 21 en één van 3.
Ik heb nog steeds hoop dat het beter wordt, de meeste mensen die ik ken met schildklier problemen voelen zich goed.

Maar heftig zeg dat je voor geen tweede wilt gaan hierdoor. En hoe ga jij met je vermoeidheid om?
Ik probeer wel zo af en toe mijn rust te pakken. Moet ook wel zeggen dat ik mijn hele leven een late slaper ben en dat helpt ook niet echt mee hihi.

Groetjes
Romy
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 jul 2022, 17:37

Re: verstoring menstruatie

Bericht door Romy »

Wendy1976 schreef: 11 aug 2022, 22:14 Hoi Romy,
Ik ben nog steeds niet stabiel. Tsh 6.68 ik heb 2 keer corona gehad in 3 maanden tijd en de eerste keer wist ik het niet en heb mijn schildklier medicatie aangepast. Ben vanaf januari 2019 begonnen met medicatie. Ik had toen een tsh van 235.
Maar ik heb weinig geduld en sleutel best veel. Moet maar een keer een langere tijd op dezelfde dosis gaan zitten. Heeft voor mij best wel wat impact en mijn oudste dochter heeft weinig begrip voor de situatie. Heb een dochter van 21 en één van 3.
Ik heb nog steeds hoop dat het beter wordt, de meeste mensen die ik ken met schildklier problemen voelen zich goed.

Maar heftig zeg dat je voor geen tweede wilt gaan hierdoor. En hoe ga jij met je vermoeidheid om?
Ik probeer wel zo af en toe mijn rust te pakken. Moet ook wel zeggen dat ik mijn hele leven een late slaper ben en dat helpt ook niet echt mee hihi.

Groetjes
Balen dat je nog steeds niet stabiel bent. Op welke dosering zit je nu, je tsh is nog wel te hoog namelijk. Het kan zijn dat het langer duurt voor je je beter gaat voelen als je zo'n hoge tsh hebt gehad als jij in 2019 omdat het nog door moet werken op weefselniveau. Maar dan moet je wel goed ingesteld zijn. Ik had een tsh van 80 toen ik vorig jaar hypothyreoïdie kreeg en voel me nog steeds alle dagen slecht ondanks dat m'n waarden wel al heel lang goed zijn.

Mijn man heeft ook weinig begrip ervoor wat het soms extra moeilijk maakt. Hij denkt dat je gewoon je medicatie moet nemen en dat het dan weer gefixt is, zoals een paracetamol bij hoofdpijn. Jammergenoeg ken ik niemand in mijn omgeving met schildklier problemen dus ik moet het van dit forum hebben.

Mijn vermoeidheid negeer ik zoveel mogelijk, ik ga eigenlijk dagelijks over m'n grenzen heen omdat ik anders niks gedaan krijg. Ik ben van nature ook een late slaper waardoor ik me tegenwoordig regelmatig bejaard voel omdat ik steeds op de bank in slaap val hahah
Wat jammer dat je oudste dochter weinig begrip heeft ervoor. Vertel haar maar dat het erfelijk is dus dat ze zich misschien erin moet gaan verdiepen😂

Groetjes, Romy
Wendy1976
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 jul 2019, 09:50

Re: verstoring menstruatie

Bericht door Wendy1976 »

Had net een heel verhaal geschreven en die is nu weg haha.

Ik slik nu 117.5 mcg. Ik denk dat mijn tsh is gestegen omdat ik ben gestopt met borstvoeding. Blijkbaar stijgt je oestrogeen en dat heeft invloed op schildklierhormoon. Dus we beginnen gewoon weer opnieuw met instellen. Heb wel vorige week 4 dagen achter elkaar gewerkt(34uur) en dat ging prima. Merk dat ik thuis vermoeide ben dan op werk.

Vervelend dat je man er weinig begrip voor heeft.
Hopelijk voel jij je ook snel beter. Wanneer ben je bevallen? Toch nog niet heel lang geleden toch?


Haha mijn dochter is er wel bang voor, mijn moeder heeft t namelijk ook, maar die hoor ik er niet over.
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: verstoring menstruatie

Bericht door GeertjeS »

Hoi Romy,

Schildklier heeft zeker ook invloed op je menstruatie.
Het zou kunnen dat je nog verder kunt fijninstellen met de medicatie. Heeft Kiek van dit forum al wel eens een setpoint voor je berekend? De fijninstelling sluit heel nauw.,

Succes!
Groetjes Geertje
Romy
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 jul 2022, 17:37

Re: verstoring menstruatie

Bericht door Romy »

Wendy1976 schreef: 13 aug 2022, 12:22 Had net een heel verhaal geschreven en die is nu weg haha.

Ik slik nu 117.5 mcg. Ik denk dat mijn tsh is gestegen omdat ik ben gestopt met borstvoeding. Blijkbaar stijgt je oestrogeen en dat heeft invloed op schildklierhormoon. Dus we beginnen gewoon weer opnieuw met instellen. Heb wel vorige week 4 dagen achter elkaar gewerkt(34uur) en dat ging prima. Merk dat ik thuis vermoeide ben dan op werk.

Vervelend dat je man er weinig begrip voor heeft.
Hopelijk voel jij je ook snel beter. Wanneer ben je bevallen? Toch nog niet heel lang geleden toch?


Haha mijn dochter is er wel bang voor, mijn moeder heeft t namelijk ook, maar die hoor ik er niet over.
Het kan inderdaad heel goed dat je tsh daardoor gestegen is, dat is weer zo'n grote hormoonschommeling.
Ik merk ook dat zolang ik maar bezig ben dat ik de vermoeidheid niet zo merk. Op m'n werk bijv ben ik te druk om er bij stil te staan. Alleen zodra thuis m'n taken erop zitten kak ik helemaal in, voelt alsof m'n batterij dan leeg is ofzo haha
Ik ben eind 2020 bevallen en een paar maanden daarna zijn m'n schildklierwaarden nog gecheckt, die waren prima. Pas een half jaar later begon de ellende. Ik ben nadat ik meerdere keren bij de endocrinoloog ben geweest nog naar het Radboud gegaan voor een second opinion omdat mijn behandelend arts zei dat die niet wist waarom mijn klachten niet verbeteren. Bij het Radboud zeer uitgebreid onderzoek gehad, weer een echo gemaakt etc en ook daar weten ze niet waarom mijn klachten blijven. Ik ben nu dus maar aan't experimenteren met mijn dosering, wel in overleg met m'n arts uiteraard. Kijken of dat wat gaat verbeteren.
Heeft je dochter al wel eens haar waarden laten checken? Kan handig zijn om je natuurlijke waarden te weten mocht er in de toekomst toch problemen ontstaan. Gebruikt je moeder ook medicatie?
Hoelang ben je nu gestopt met borstvoeding?
Romy
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 jul 2022, 17:37

Re: verstoring menstruatie

Bericht door Romy »

GeertjeS schreef: 13 aug 2022, 20:58 Hoi Romy,

Schildklier heeft zeker ook invloed op je menstruatie.
Het zou kunnen dat je nog verder kunt fijninstellen met de medicatie. Heeft Kiek van dit forum al wel eens een setpoint voor je berekend? De fijninstelling sluit heel nauw.,

Succes!
Groetjes Geertje
Hoi Geertje,
Kiek heeft inderdaad een setpoint voor me berekend ondanks dat ze vindt dat mijn waarden niet helemaal logisch zijn dus ik weet niet in hoeverre dat nauwkeurig is dan. Mijn natuurlijke schildklierwaarden van voor de hypothyreoïdie zijn tsh 1,7 ft4 11 maar ik weet niet of ik die moet nastreven of een compleet nieuwe setpoint. Ik weet alleen dat mijn verschillende doseringen en waarden zeer weinig/geen enkel effect hebben op hoe ik me voel (altijd slecht)😅
Ik ga in ieder geval bij m'n huisarts aankaarten dat de schildklierklachten dus blijkbaar alleen maar verder uitbreiden nu dit er dus ook nog bij is gekomen. Zou jet bij goede instelling van medicatie weer moeten herstellen?
Groetjes, Romy
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: verstoring menstruatie

Bericht door GeertjeS »

Hoi Romy,

Alle hormonen zijn ook weer van invloed op elkaar dus wanneer je qua schildklier echt goed zit is dit ook positief voor je menstruatie.

Ik moest zelf laatste maanden ook weer wat ophogen en dan is m’n cyclus ook in de war. Trekt weer bij maar duurt een tijd.

Groetjes Geertje
Wendy1976
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 jul 2019, 09:50

Re: verstoring menstruatie

Bericht door Wendy1976 »

Hoi Romy,

Misschien heeft t ook gewoon tijd nodig. Misschien toch overwegen om iets minder te nemen.
Mijn dochter heeft er een keer op schildklier laten prikken, volgens mij was die ca tsh 3 ft4 13.
Mijn moeder heeft ook medicijnen. Ze slikt nu Teva 75 mcg. Ze zat eerst op 100 mcg en ze kon niet slapen en had angsten. Haar tsh was toen onder de 1 nuchter. Haar arts wilde slaap en iets kalmerends geven. Ik heb tegen haar gezegd dat ze moet proberen minder te slikken, haar arts was er niet mee eens omdat ze moe is en last van verstopping heeft. Toch uiteindelijk akkoord gegaan en nu slikt ze minder en ze voelt zich zo ve
Wendy1976
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 jul 2019, 09:50

Re: verstoring menstruatie

Bericht door Wendy1976 »

Ze voelt zich nu veel beter.
Haar huisarts zou haar nog bellen een paar maanden terug, maar niks van zich laten horen.

Groetjes
Romy
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 jul 2022, 17:37

Re: verstoring menstruatie

Bericht door Romy »

GeertjeS schreef: 14 aug 2022, 09:48 Hoi Romy,

Alle hormonen zijn ook weer van invloed op elkaar dus wanneer je qua schildklier echt goed zit is dit ook positief voor je menstruatie.

Ik moest zelf laatste maanden ook weer wat ophogen en dan is m’n cyclus ook in de war. Trekt weer bij maar duurt een tijd.

Groetjes Geertje
Hoi Geertje,
Ik heb zo'n 11 maanden dezelfde dosering geslikt en mijn waarden waren goed en stabiel. Ondanks dat begon mijn cyclus 6 maanden geleden ineens gek te doen en is die sindsdien niet meer zo regelmatig als ik gewend ben. Heel irritant en 1 keer was mijn eisprong onvolledig (kon de huisarts aan mijn eierstok voelen). Dit soort dingen heb ik nog nooit gehad. Zou het bij een goeie instelling niet juist allemaal gewoon goed moeten gaan?
Hopelijk word het uiteindelijk allemaal weer normaal.
Heb jij bij iedere aanpassing in je dosering dat je cyclus ontregeld raakt?
Groetjes, Romy
Plaats reactie