Extreme vermoeidheid > medicatie

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Romy
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 jul 2022, 17:37

Re: Extreme vermoeidheid > medicatie

Bericht door Romy »

Super fijn dat het bij jou allemaal zo soepel verloopt en dat je geen restklachten hebt. Ik heb geen idee of dat meer uitzondering dan regel is met schildklierproblemen maar wat ik hier zoal op het forum lees doet me de hoop verliezen😅 Daarom is het fijn om eens te lezen dat het ook allemaal gewoon weer goed kan worden.
Ik kan me heel goed voorstellen dat de ziekte van Crohn een grote impact heeft (gehad) op je leven, dat is ook niet niks! Goed dat je een backup hebt voor werk wanneer het allemaal wat minder gaat en ook dat je je grenzen beter aangeeft.
Voor mij is het heel frustrerend inderdaad dat het allemaal zo moeizaam gaat en er totaal geen verbetering is. Er komt juist steeds alleen maar meer bij waardoor de moed me nog verder in de schoenen zakt. Gas terugnemen zit niet in mijn aard, dat voelt als falen, net als dat ik nu niet de moeder kan zijn die ik zou moeten zijn.
Hopelijk komt het uiteindelijk allemaal goed en kan ik hier straks positiever op terugkijken maar voor nu is het nog strijden. Dankjewel voor je bemoedigende woorden, dat helpt wel echt!
Liefs, Romy
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Extreme vermoeidheid > medicatie

Bericht door Kiek »

Wat is de definitie van 'restklachten'?

Heeft het misschien ermee te maken dat veel vrouwen, hoofdzakelijk in buitengewone turbulente levensfasen (zoals achteraf gezien de ultieme vrijheid - kinderen krijgen - menopauzaal gekluts) zich chronisch moeten aanpassen aan en in deze ongeorganiseerde perioden?

Dat denk ik.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Romy
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 jul 2022, 17:37

Re: Extreme vermoeidheid > medicatie

Bericht door Romy »

Kiek schreef: 22 aug 2022, 10:48 Wat is de definitie van 'restklachten'?

Heeft het misschien ermee te maken dat veel vrouwen, hoofdzakelijk in buitengewone turbulente levensfasen (zoals achteraf gezien de ultieme vrijheid - kinderen krijgen - menopauzaal gekluts) zich chronisch moeten aanpassen aan en in deze ongeorganiseerde perioden?

Dat denk ik.
Voor mij houd restklachten in; extreme vermoeidheid, haaruitval, hele droge huid, sneller koud dan normaal, vergeetachtig, weinig spierkracht en energie, verstoorde menstruatie (nooit eerder gehad) en voor het eerst in m'n leven overgewicht wat er met geen mogelijkheid meer af gaat. Al deze klachten (en schildklierproblemen) had ik een jaar geleden nog niet dus voor mij is de link dan wel snel gelegd. Tegenwoordig loop ik daarom maar de deur plat bij allerlei artsen in de hoop dat ik eentje tref die me van alle ellende af kan helpen😅
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Extreme vermoeidheid > medicatie

Bericht door Kiek »

Als je goed bent ingesteld is platlopen tijdverspilling.
Je zeer invoelbare klachten bestaan, maar hebben nauwelijks iets met je schildklierkwaal te maken.

Ieder jaar ouder betekent een aanpassing van de energiehuishouding.
Moe, moe, en nog eens moe - haaruitval - droge huid - sneller koud, en vergeetachtig. Ik herken ze.
Daar heeft, denk ik, iedere vrouw last van. Chronisch of niet.

Misschien anno 2022 nóg meer vrouwen. En jonger. Dankzij de misleidende reclame voor gezondheidssubstituten, toevoeging van vitamines en mineralen die niemand nodig heeft, met de mededeling dat als ze dit niet gebruiken beslist erg ziek zijn.
De aangeprate perfecte niet bestaande wereld.

Ouder worden betekent voortdurend aanpassen.
Meer slapen, smeren, vesten en truien, en opschrijfboekjes.
Ik ben ook zo'n oudere.

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Romy
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 jul 2022, 17:37

Re: Extreme vermoeidheid > medicatie

Bericht door Romy »

Kiek schreef: 25 aug 2022, 19:45 Als je goed bent ingesteld is platlopen tijdverspilling.
Je zeer invoelbare klachten bestaan, maar hebben nauwelijks iets met je schildklierkwaal te maken.

Ieder jaar ouder betekent een aanpassing van de energiehuishouding.
Moe, moe, en nog eens moe - haaruitval - droge huid - sneller koud, en vergeetachtig. Ik herken ze.
Daar heeft, denk ik, iedere vrouw last van. Chronisch of niet.

Misschien anno 2022 nóg meer vrouwen. En jonger. Dankzij de misleidende reclame voor gezondheidssubstituten, toevoeging van vitamines en mineralen die niemand nodig heeft, met de mededeling dat als ze dit niet gebruiken beslist erg ziek zijn.
De aangeprate perfecte niet bestaande wereld.

Ouder worden betekent voortdurend aanpassen.
Meer slapen, smeren, vesten en truien, en opschrijfboekjes.
Ik ben ook zo'n oudere.

Hartelijke groet,
Kiek
Ik snap echt dat bepaalde dingen veranderen als je ouder wordt, maar als de enige verandering in je leven het ontwikkelen van schildklierproblemen is, en er vervolgens een hele waslijst aan klachten ontstaan dan heeft dit toch een verband lijkt me? Ik had tot m'n 35e echt nergens last van, letterlijk geen 1 van die klachten. Nu ben ik 36 en lijk ik wel 86. ik ben 3 weken per maand ongesteld (nog nooit in m'n leven meegemaakt), m'n haar valt zo extreem uit dat het water niet meer wegspoelt wanneer ik m'n haar was, om het nog maar niet te hebben over de vermoeidheid en zelfs verzuring van m'n spieren bij het tanden poetsen. Dit soort dingen lijkt me alles behalve normaal en het enige wat ik kan bedenken is dat ik dan toch blijkbaar niet goed ben ingesteld. Die reclames voor supplementen ben ik niet gevoelig voor, de enige reden dat ik voor het eerst überhaupt extra vitamines neem sinds 2 maanden, is omdat ik heb gelezen dat er tekorten ontstaan bij schildklierproblemen. Ik denk oprecht dat ik de waslijst aan klachten niet kan toeschrijven aan 1 jaar ouder worden, het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat er binnen 1 jaar normale veroudering zulke enorm drastische veranderingen kunnen plaatsvinden zonder onderliggende oorzaak. Ik heb zoiets echt nog nooit meegemaakt. Dus toch maar onderzoeken blijven doen tot ze de oorzaak en vooral de oplossing vinden. Als het niet van m'n schildklier komt, waarvan dan wel? Wat wordt er dan over het hoofd gezien?
Je hebt echt wel een punt hoor, maar ik denk dat dit net bij mij niet van toepassing is😅
Liefs, Romy
Plaats reactie