Wel of geen medicatie

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Hils
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2022, 14:45

Wel of geen medicatie

Bericht door Hils »

Hoi allemaal,

Ik ben 27 jaar oud en moeder van 3 (de jongste 8 maanden).
Ik heb al sinds mijn 13de last van vermoeidheid en andere klachten.
Ik werd vaak niet serieus genomen, maar na een aantal jaar toch de diagnoses chronische vermoeidheid en prikkelbare darmsyndroom gekregen.
Ik heb ook al een aantal jaar last van haaruitval.
2 jaar geleden is mijn TSH gemeten en was 2,9, mooi binnen de waardes.
Sinds 1,5 jaar meer klachten, onder andere mijn menstruatie die onregelmatig werd.
Nu sinds een aantal maanden heb ik extreme haaruitval, mega vermoeidheid, droge ogen, soms het gevoel van een brok in mijn keel, last van mijn spieren en is er op mijn menstruatie geen pijl meer te trekken met veel bloedingen tussendoor.
Nu is een aantal jaar geleden bij mijn moeder een trage schildklier ontdekt en dacht ik afgelopen week toen ik die symptomen las, laat ik toch nog maar eens bloedprikken.
Nu is mijn TSH 6.5 en FT4 12,7.
Mijn huisarts gaf aan dat ik kan afwachten of de waarde weer normaal word en over een aantal maanden bloedprikken of beginnen met medicatie op proef.
Nu heb ik geen idee in hoevere deze waardes echt afwijkend zijn, of het vaak uit zichzelf hersteld en of je van deze waarde al zulke duidelijke symptomen kunt hebben.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee of met deze waarde ook medicatie?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Wel of geen medicatie

Bericht door laura »

hallo,

Hoe gaat het nu met je?
Ik zie dat nog niemand gereageerd heeft.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie