Willen jullie meedenken bedankt

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Anna27
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 okt 2019, 18:55

Wie wil mee kijken

Bericht door Anna27 »

Hallo

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening.

- TSH 2.1 nieuwste waarde (daarvoor 0.41 daarvoor 1.3 daarvoor 1.0)
- T4 13.4 nieuwste waarde (daarvoor 16.6 daarvoor 15.0 daarvoor 19.1)
Dit is voor mij al hoog meestal onder de 1 is goed voor mij nu wel ander soort euthyrox gekregen.

- Albumine 35-50 hoort het te zijn mijn waarde 35
- Asat hoort onder de 40 te zijn mijn waarde 77 en deze stijgt vorige maand nog 60
- Alat hoort onder de 45 te zijn bij mij 75
- Gamma Gt hoort onder de 40 te zijn bij mij 51
- D3 tussen de 50 en 250 bij mij 47 krijg hiervoor tabletten vorige keer was het nog 80 en zelfs daarvoor nog hoger. Ook een ander merk gekregen.

Veel klachten momenteel benieuwd naar jullie mening.

Bedankt!
Anna27
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 okt 2019, 18:55

Willen jullie meedenken bedankt

Bericht door Anna27 »

Hallo

Mijn lijst aandoeningen is lang zal niet alles noemen gaat nu om de schildklier.
Mijnn tsh onder de 1 is het mooist.
Toen ik 18 was 30 kilo gegroeid in 1 jaar.
Huisarts zegt je eet teveel wat niet zo was hij zou bloed prikken moest niks verwachten.
Schildklier te traag 1 maand later te snel door gestuurd met spoed.
Subklinische hypothyreoïdie geen antistoffen destijds medicijnen gestart thyrax.
Lijf bleef protesteren kreeg klachten neurologisch en zei komt door de medicatie kon niet.
Second opnion aangevraagd en moest stoppen met medicatie arts vond het raar medicijnen.
Gestopt zwanger geraakt en weer schildklier hormoon nodig euthyrox gekregen.
Internist ging weg weer een andere internist waar ik nog loop nu wel antistoffen trage schildklieren Hashimoto loop nog bij deze internist al meer dan 15 jaar.
Op gegeven moment niet lekker huisarts gebeld gevraagd bloed te prikken wou hij niet ik huilde en zei ik kan niet meer bloed prikken moest er niks van verwachten b12 tekort vitamine D tekort.
Internist geeft medicijnen het ging steeds slechter steeds meer erbij alsof mijn lijf protesteert diabetes, vitiligo en sinds kort pots.
Eind vorig jaar lichaam gaf op in crisis hypo gehad 36 uur coma hbca1 van 53 gestart medicatie na hypo hbca1 van 43.
De schilklier bleef al die jaren schommelen extreem soms laagst 0.07 hoogste 3 dus daartussen.
Ik voel altijd meteen hoe ver het is al voor het bloed wordt geprikt wanneer te traag en wanneer te snel.
Internist zegt ook na dosis verandering duurt het 4 tot 6 weken voor je verschil merkt nou bij mij soms al sneller.
De schildklier was poosje onder de 1, 6 maanden terug 1.1, 3 maanden terug 1 maand geleden zei ik het gaat niet goed internist wilde niet prikken huisarts wel.
Tsh 2.3, ft4 18, b12 van 1200 naar 600, vitamine D 59, hba1c 48 vanaf 43....
Arts andere dan mijn internist zegt die pots heeft vast gesteld schildklier is van groot belang dat deze goed is.
Internist meteen op de hoogte gesteld deed niks.
Nu vandaag de nieuwe waarde en zo geschrokken internist nam het niet serieus dacht zelf al psychisch tsh 5.3 en ft 4 12.8.
Klaag al 2 jaar over last van de keel alsof ik iets weg moet slikken arts 2x naar gevoeld was niks.
Internist afgelopen weken aangegeven het gaat niet goed lig met 3 dekbedden, extreem moe zak ook weg krijg ik neurologische onderzoeken voor, kan al enkele wegen niet eten vloeibaar, val niks af en ze dachten aan een hernia in de slokdarm en ik de schildklier.
Linkerkant opgezet de klier en keel rond de schildklier moet steeds iets weg slikken en eten gaat moeizaam zakt niet blijft hangen rondom mijn keel en spuug soms bloed...

Ik maak me echt zorgen en helemaal 1 van mijn kinderen dezelfde klachten moet volgende maand naar de kinderarts.

Bedankt voor het lezen.

Wie heeft tips?
Zie je een vergrote schildklier alleen op een echo?
Wat kan ik vragen aan de internist? (Zie deze week mijn internist en en erg teleurgesteld en verdrietig)
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Willen jullie meedenken bedankt

Bericht door Kiek »

Hallo Anna,

Wat een miserie maak je mee!
Je hebt al jaren problemen met je gezondheid.
En je hebt ook nog eens de verantwoordelijkheid voor je gezin.
Dat valt niet mee.

Een vergrote schildklier is meestal te zien en te voelen.
Een echo kan de grootte bevestigen.
Je grootste probleem lijkt je gewicht.
Een enorme belasting voor je lichaam.
En ook voor allerlei weefsels en klieren.
Zo weet je niet wat veroorzaakt is door je gewicht, en/of door bijvoorbeeld genetische dwarsstraten.

Ik hoop dat je snel nieuwe mogelijkheden ontdekt om je gezondheid een grote zet goede richting te geven.

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Pomtips
Berichten: 140
Lid geworden op: 31 mar 2018, 22:35

Re: Willen jullie meedenken bedankt

Bericht door Pomtips »

Hi, heel verhaal wel.
Ik ben geen arts, heb niet op alles iets te zeggen.

Je hebt wel subklinische hypowaarden (of op het randje in ieder geval). Ik ben het met je eens dat heel wat van jouw klachten van je schildklier zouden kunnen komen. Zoals de opgezette schildklier/hals, het gevoel dat je wat weg moet slikken, dat je kouwelijk bent, de vermoeidheid en zélfs hartklachten.
De vraag is ook of dit nuchtere bloedwaarden zijn of dat die zijn gemeten vlak na of enkele uren na inname van levothyroxine. In het laatste geval kan je weleens nog meer hypo zijn dan dat het oogt.

Misschien dat je leverwaarden ook herstellen als je beter gedoseerd bent. Misschien zijn zaken wel gaan ontsteken in je lichaam door een langdurig tekort aan schildklierhormoon. Misschien kan dat de leverwaarden verklaren. Hoe verklaart je arts de leverwaarden?

Ik zie dat je ook weleens hyper bent geweest. Slik je nou eigenlijk ook strumazol? Of alleen levothyroxine?
Graves sinds 2010. In aug 2022 gestopt met B&R en na recidive in sept 2022 begonnen met instellen op titratie.
Pomtips
Berichten: 140
Lid geworden op: 31 mar 2018, 22:35

Re: Willen jullie meedenken bedankt

Bericht door Pomtips »

Ik zie nu dat die leverwaarden al van 2 jaar geleden zijn. Zijn die onlangs nog gemeten?

Meet je je schildklier waarden altijd nuchter? Dus vóór inname van Levo in de ochtend? Zo niet, dan krijg je onbetrouwbare bloedwaarden
Graves sinds 2010. In aug 2022 gestopt met B&R en na recidive in sept 2022 begonnen met instellen op titratie.
Plaats reactie