Setpoint bepalen!

Hier kun je terecht voor informatie, ideeën en vragen over, en bepalen van een setpoint
Plaats reactie
Zonnebloem94
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2023, 11:18

Setpoint bepalen!

Bericht door Zonnebloem94 »

Hi allemaal,

Bij mij is sinds kort hypothyreoide en hashimoto vastgesteld na twee miskramen, maar ik heb twijfels bij de dosis die de endocrinoloog vorige week heeft voorgeschreven omdat ik me nu (volgens mij) wel goed voel. Ik heb al veel berichtjes gelezen dus hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met het bepalen van mijn setpoint.

Hierbij mijn waardes:
Feb 2022 tsh 4.2, t4 niet gemeten
Feb 2023 tsh 2.9, t4 niet gemeten, anti TPO 199 > dosis huisarts 88mg levothyroxine
27 maart 2023 tsh <0.01, FT4 35 > stop levothyroxine
14 april 2023 tsh 7.8, FT4 8,7
4 mei 2023 tsh 17, FT4 12.6 > start levothyroxine 12.5 mg op advies van de huisarts
8 mei 2023 endocrinoloog > advies endocrinoloog 50 mg Thyrax (opbouwen mocht) dus m ik heb sinds 8 mei 25 mg ingenomen uit angst voor opnieuw hyperthyreoide.

Ik ben sinds de inname van 88mg, zelfs na het stoppen, totaal 6kg ongewenst afgevallen. Mijn symptomen met 88mg waren hartkloppingen, zweet, opgejaagd gevoel, ongewenst afvallen, niet lekker in m’n vel. Mijn symptomen met 25 mg zijn: erg droge huid, droge mond, soms uit balans, erg vaak trek. Ons fertiliteitstraject start in juli, dus mijn tsh moet dan rond de 1 zijn volgens de arts... Ik voel me eigenlijk best prima met 25 mg dus ik twijfel of ik dan toch echt moet ophogen.

Dank jullie wel voor het meedenken!!
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Setpoint bepalen!

Bericht door Kiek »

Hallo Zonnebloem, welkom!

Je berichtje was zomaar ondergesneeuwd.
Gebruik je misschien ondersteunende supplementen sinds februari of maart?

Eind februari 2023 had je een redelijk normale TSH zonder levothyroxine.
Toch kreeg je 88 µg levothyroxine voorgeschreven.
Dat gaf 4 weken later forse hyperwaarden.
Dan is afvallen geen abnormale reactie.
Je hebt je vast rot gevoeld.

Zijn je waarden in verschillende labs geprikt?
Op welke tijd laat je je bloed afnemen?

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie