Help, graag advies bij mijn labwaarden!

Hier kun je terecht voor informatie, ideeën en vragen over, en bepalen van een setpoint
Loulou20
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 nov 2023, 20:36

Re: Help, graag advies bij mijn labwaarden!

Bericht door Loulou20 »

Geen waarden van jodium, wel T3, thyroxine en aldosteron
Kiek
Berichten: 6741
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Help, graag advies bij mijn labwaarden!

Bericht door Kiek »

Waarom laat je je in met dit soort metingen?
Schildklierhormoon in urine als graadmeter is waardeloos.
De meeste recente wijze van meten is analyse van de onderlinge relatie van TSH en FT4 gemeten in bloed.

De Belgische internist Hertoghe (vader van Thérèse en Thierry) begaf zich vóór WO2 al op het urine- terrein. Hij schreef samen met Broda Barnes artikelen over dit onderwerp. Dat was 90 jaar geleden dus vernieuwend.
De Broda Barnes-groep had het alleenrecht op de verkoop van het Amerikaans thyreoïdum.
De referentiewaarden in de urine werden - in 2005 nog steeds praktijk bij de alto's- bepaald door de urine te onderzoeken van een groep mensen die optimaal ingesteld waren op maar liefst 4 tot 5 grain Armour. Dit is een overkill aan hormoon. Normaalwaarden waar geen normaal mens met een normaal werkende schildklier aan kan tippen.

Het is inspelen op angst door te beweren dat er tekorten zijn bij mensen met een goed werkende schildklier.
Een verwerpelijk commercieel argument waarvan het beoogde resultaat niet alleen lichamelijke, maar ook sociale schade toebrengt aan mensen met een gezonde schildklierwerking ten bate van winstbejag.

Natuurlijk wil je met zoiets niets te maken hebben.
Beter is je geld uit te geven aan projecten van onderzoekers op het ontrafelen van de ziekte Alzheimer. https://www.alzheimer-nederland.nl
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie