Afvallen d.m.v. een Keto Dieet (Koolydraat arm)

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Ganz
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2024, 10:43

Afvallen d.m.v. een Keto Dieet (Koolydraat arm)

Bericht door Ganz »

Hoi,

ik ben nieuw hier dus zal ik me eerst kort voorstellen :

Mijn naam is Hans ben 58 jaar, kom uit Amersfoort, fulltime baan (36 uur) in de ICT.
Hobby's o.a. levensgenieter (kom ik op terug) fotografie, muziek luisteren/concerten/festival, wandelen met de hond.

Slik al ongeveer 25 jaar medicatie voor een te langzaam werkende schildklier, eerst Tyrax maar later een over moeten stappen op een andere type omdat Tyrax een tijdje niet leverbaar was. op het Forum heb ik al gezocht naar Keto wel iets gevonden maar geen topic met dit als hoofd onderwerp.
voor specifieke vragen over de medicatie wat ik slik en hoeveel kan ik later uiteraard terug komen. ook voor eventueel bloedwaarden, de uitslagenportaal van Saltro staat al dagen op onderhoud, denk eerlijk gezegd dat er iets anders aan de hand is met die site maar goed.


Zoals zovelen is het begin van een nieuw jaar vaak de start van een dieet, en nu leek mij een keto dieet wel een goed plan.
gebruik per dag niet meer dan 50 koolhydraten.
Mijn vraag, die niet makkelijk te beantwoorden is, is dat medisch gezien een goed plan icm Schildklier probleem ?
Besef met dat het een lastige vraag is om met ja / nee te beantwoorden, daarom schakel ik ook hulptroepen in om mij op weg te helpen.


Ik weet ook dat het voor sommige artsen / diëtisten een omstreden dieet is, ook voor mensen die geen schildklier aandoening hebben.
de reden daarvan is, het is heel makkelijk om snel te veel verkeerde vetten binnen te krijgen.
Plaats reactie