Ophogen

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Kiek
Berichten: 6741
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Ophogen

Bericht door Kiek »

Marjan, heel veel sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Marjan1978
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jan 2024, 18:26

Re: Ophogen

Bericht door Marjan1978 »

Nog een vraag, Kiek,

Zou het helpen om nog een keer de euthyrox 1 of 2 dagen over te slaan? Om het te versnellen, zeg maar? Of is dat onverstandig en moet ik gewoon nog een paar weken doorbijten?
Kiek
Berichten: 6741
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Ophogen

Bericht door Kiek »

Als je het idee hebt nu T4 overgedoseerd te zijn, dan kan je inderdaad de levothyroxine een dag overslaan.
Vervolgens verder gaan met een iets lagere dosis.
En ca. zes weken later weer FT4/TSH.
Dat is de snelste huis- tuin- en keukenmanier om je FT4 te verlagen.

Dag!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Marjan1978
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jan 2024, 18:26

Re: Ophogen

Bericht door Marjan1978 »

Nou ja, ik ben nu sinds zaterdag met 137,5 bezig, en de hyperklachten zijn absoluut nog niet weg. Gelukkig wel minder, maar ik dacht…..misschien het proces even versnellen….mijn geduld is soms ver te zoeken namelijk….moedeloos wordt ik ervan.
Kiek
Berichten: 6741
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Ophogen

Bericht door Kiek »

Gewoon een dag overslaan.
Heb ik ook weleens gedaan - maar dan op gevoel - zonder lab te checken.
Zo in den blinde is het natuurlijk niet aan te raden.
Maar jij was vorige week nog overgedoseeerd, en je hebt nog steeds hyperklachten.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Marjan1978
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jan 2024, 18:26

Re: Ophogen

Bericht door Marjan1978 »

Bedankt! Je bevestigt mijn gevoel
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Ophogen

Bericht door elizabeth27 »

Heel herkenbaar maar dan zonder de anti depressiva.
Sterkte!

Hopelijk voel je je gauw weer een beetje in balans.
hap
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 feb 2016, 13:59

Re: Ophogen

Bericht door hap »

Beste Marja en Elisabeth en andere forumlezers
Marja wbt de antidepressiva ben ik er ook nooit bij de internist achter gekomen of deze een wisselwerking heeft met de Levo.Wel ervaringen die daar op lijken 2 maal afgebouwd en dan na een paar weken zijn de waarden uit de pas. Daarom maar weer gaan slikken en uiteindelijk na verlaging van de Levo ( t4 was veel te hoog voor mij) weer een evenwicht gevonden. Endo kon daar helaas geen antwoord op geven . Verder herken ik ook datinstabiele van de waarden al 20 jaar en dat is zeker geen pretje om zo te moeten leven of is het overleven?
Gelukkig zijn er goede periodes geweest en daarom blijf ik hopen dat ik ooit eens een jaartje stabiel blijf.
Helaas in september 23 een cva gehad en weer na 2 weken bleken de waarden van slag . Te hoge t4. In overleg weer levo verlaagd en nu tot 1 maart afwachten hoe de waarden nu zijn. Ik voel mij gelukkig over het algemeen wel beter en niet meer zo ziek maar geen arts weet of de cva invloed op de schildklierwerking heeft. Daarom ga ik een second opinieonderzoek aanvragen en dit nader laten uitzoeken.
Ik hoop dat het snel beter gaat met jullie en dat het leven weer leuk worden.want dat is het echt wel.
Sterkte
En niet opgeven.
Hap.
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Ophogen

Bericht door elizabeth27 »

Hi,

Je hebt veel mee gemaakt en ik snap dat je een keertje goed wil laten uitzoeken wat de invloed van de een op het ander is.
Fijn dat t naar omstandigheden redelijk met je gaat.
Wens je heel veel sterkte!
Marjan1978
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jan 2024, 18:26

Re: Ophogenz

Bericht door Marjan1978 »

Beste Hap,

Wat een vervelende ervaring dat je een cva hebt gekregen. Ik snap dat dat niet meevalt.
Wat ik het meest vervelende vindt momenteel zijn de angsten die me overvallen en die hebben vooral te maken met doodgaan en de toekomst. Mijn huisarts blijft erbij dat dit soort klachten niks te maken kunnen hebben met mijn laatste waardes, waarbij ik overgedoseerd was en aan het hyperen was. Zij vindt nog steeds dat ik de Sertraline moet ophogen, want zij is ervan overtuigd dat ik me dan beter ga voelen. Ikzelf ben er voor 98 procent van overtuigd dat dit zeker ook wel door schildklier kan komen. Ik ben nu 2 weken verder na verlagen van 150 naar 137,5.
Plaats reactie