Cyste gespot op mri

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Plaats reactie
Marjolijn
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 sep 2013, 13:14

Cyste gespot op mri

Bericht door Marjolijn »

Ik kom net terug van de reumatoloog, ik was daar ivm aanhoudende rugklachten. Ik heb daar inmiddels aardig wat consulten gehad, maar vandaag was de laatste, op reumatologisch gebied is er niks gevonden. Tijdens deze molen is er een maand of twee geleden een mri van mijn rug gemaakt. Voor de uitslag hiervan had ik een belafspraak en daarin werd gezegd dat er niks te zien was. Maar ze wilde nog wel wat bloedonderzoek doen, dus ik kreeg een formulier opgestuurd en een afspraak voor vandaag. Tijdens deze afspraak vertelde ze ineens dat er wat betreft mijn rug niets te zien was, maar dat er wel een cyste op mijn schildklier was geconstateerd. Raar dat ze dat bij de belafspraak niet gemeld had. Dus aan de hand daarvan ben ik nu doorverwezen naar de internist. Ik kan daar op 4 augustus terecht, ben benieuwd.

Ik heb er geen last van en mijn bloedwaarden zijn goed, dus ik maak me niet al te druk. Maar ik ben wel benieuwd naar wat ik kan verwachten bij de internist. Wat is de procedure bij cystes/nodi?
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: Cyste gespot op mri

Bericht door Jenny »

waarschijnlijk gebeurt er niks en is het gewoon afwachten, tenzij de internist er anders over denkt. Zorg dat je een printje krijgt van je labwaarden, zodat je zelf in de gaten kunt houden hoe die zijn en blijven.
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
Marjolijn
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 sep 2013, 13:14

Re: Cyste gespot op mri

Bericht door Marjolijn »

Erg prettig contact gehad met de internist vandaag. Ik word voor mijn schildklier op zich prima behandeld door de huisarts, maar hij wilde toch ook even de b12 antistoffen testen, aangezien dat nog nooit is gebeurd. Ik heb geen klachten, maar omdat het veelvoorkomend is wilde hij het toch onderzocht hebben. Daarnaast een verwijzing voor een echo gehad, deze gaat donderdag plaats vinden. Aan de hand hiervan gaat hij kijken of een punctie nog nodig is. Op de mri lijkt het een met vocht gevulde cyste te zijn, dus geen reden tot zorg.
Marjolijn
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 sep 2013, 13:14

Re: Cyste gespot op mri

Bericht door Marjolijn »

Op de echo was geen cyste te zien, maar een solitaire nodus van 2 cm. Aanstaande donderdag wordt er een punctie uitgevoerd. Kan ik daarna gewoon werken?
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: Cyste gespot op mri

Bericht door Myra »

Ja hoor. Zo'n punctie stelt niet zoveel voor. Tenminste, dat is mijn ervaring!
Succes
Myra
Marjolijn
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 sep 2013, 13:14

Re: Cyste gespot op mri

Bericht door Marjolijn »

Het viel inderdaad wel mee, ondanks het feit dat ik niet werd verdoofd. Het gevoel na de punctie was vervelender dan de punctie zelf. Het is nu een beetje opgezwollen en het voelt beurs onderhuids. Komt vooral door het heen en weer bewegen van de naald in de schildklier. Gelukkig was bij de eerste punctie wel gelijk genoeg weefsel afgenomen, dus die naald hoefde er geen 2e keer in :roll:
Plaats reactie