Schildklierhormoonverslaafd!!!

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Lia
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 sep 2014, 08:59

Schildklierhormoonverslaafd!!!

Bericht door Lia »

Nadat ik mezelf maar niet goed voelde vorig jaar, ben ik naar prof. Henneman gegaan op eigen verzoek.

Omdat ik maar bleef bijstellen met mijn medicatie naar steeds lagere waardes, raakte mijn lichaam steeds uit balans en vroeg mijn lichaam om steeds meer medicatie omdat ik dacht dat ik me daardoor beter zou voelen.
Ik was dus schildklierhormoonverslaafd, werd mij verteld.

TSH waardes zijn goed rond de 1, ik heb een waarde gehad van 0,01.
TSH kan een uitschieter hebben van 0,4 - 4, maar over het algemeen is rond de 1 heet beste.

Ik heb niet meer bijgesteld en ik ging mezelf steeds beter voelen, TSH was 0,77 en FT4 17.
Na een aantal weken voelde ik me eindelijk weer zoals ik me voelde voor Hashimoto.

Maar nu ben ik 15 kg afgevallen en begin ik weer van voor af aan met instellen.
TSH was gezakt naar 0,67 en mijn FT4 was 21.
Dus ipv omhoog te gaan is de tsh weer lager gegaan, ook al slikte ik nu minder Thyrax.
En 6 weken later weer bloed laten prikken en TSH was 0,62, dus nog lager ook al was ik met medicatie verminderd.

Dus 3 weken geleden weer 1/4 eraf en over 3 weken maar weer eens bloed laten prikken.
Voel me nog steeds moe, heb hartritmestoornissen en hitteaanvallen en energiepeil is sterk gedaald.
Ik ga wel 3 x per week sporten, want als ik niet doe zak ik nog meer in.
Plaats reactie