Normaalwaarden TSH, T4, FT4, T3, FT3

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
esther
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 jul 2015, 14:38

Re: Normaalwaarden TSH, T4, FT4, T3, FT3

Bericht door esther »

geen idee van wachttijden, had daar idd nog niet aan gedacht.... anders ga ik wel naar een ander ziekenhuis als dat sneller gaat... Ben door mijn hernia verhaal helaas ook bekend in een aantal ziekenhuizen, dus ken de mazen van de ziekenhuis wereld een beetje.
Maar voor de snelheid hoop ik toch in Roosendaal terecht te komen, nu maar duimen dat de wachttijd meevalt en dat de persoon niet net op vakantie is (zul je net weer zien)
En Rick jij snapt wat ik bedoel, ik wil onderhand weten wat ik heb en wat de oorzaak is. Dit alles is zeer frustrerend voor een feitelijk ingesteld persoontje als je niet weet wat je hebt grrrrr
esther
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 jul 2015, 14:38

Re: Normaalwaarden TSH, T4, FT4, T3, FT3

Bericht door esther »

Vandaag was eindelijk mijn eigen huisarts terug van vakantie.
Gelijk een afspraak gemaakt en vanmiddag langs geweest.
Even alles in kort doorgenomen en hij vond de waarde 5,8 eigenlijk niet slecht, jouw lichaam reageert snel maar dit is wat we wilde?. Heb hem gelijk verteld van de diverse adviezen dat ik graag doorverwezen wilde worden naar de endocrinoloog. Gelukkig was dat geen probleem.
Hij vertelde wel dat hij normaal gesproken jonge vrouwen ( 44 jaar :P ) zelf behandelt mits er geen hele gekke dingen zijn, maar snapte mijn onrust gezien de snelle veranderingen in waardes. Hij heeft mijn medicatie voor in ieder geval een maand verlengd en gaat een doorverwijzing sturen naar de endocrinoloog in Roosendaal. Ik zal een brief met een afspraak thuis krijgen. Mocht het te lang duren dan mag ik kijken of ik in een ander ziekenhuis eerder terecht kan (in Roosendaal is er nl. maar 1). Verder nog gevraagd naar anti-stoffen in mijn bloed, maar daar is niet op geprikt en ook niet op T3 ; hij ging er van uit dat de endo dat straks wel gaat doen.
Dus ik ben een beetje gerust gesteld :) nu nog alles goed afstellen, want heb bv de hele zaterdag op bed gelegen en ook echt geslapen zo moe, en andere dagen word ik gek van mezelf en kan ik niet ontspannen...

gr Esther
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Normaalwaarden TSH, T4, FT4, T3, FT3

Bericht door mathilde »

Hallo Esther
Een T4 van 5,8 is echt wel heel laag. Ik zit tussen de 18 en de 20. Ik kan begrijpen dat je erg moe bent.
Hoop dat je snel bij de endocrinoloog terecht kan..
Maar wel fijn dat de ha je door wilde verwijzen.
Nu nog maar even moed houden. Weet wel, dat het instellen tijd kost, en dat die snelle daling van jou echt niet goed is.
sterkte en groetjes Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
esther
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 jul 2015, 14:38

Re: Normaalwaarden TSH, T4, FT4, T3, FT3

Bericht door esther »

Dank je wel voor je lieve berichtje Mathilde.
Nog niets gehoord van het ziekenhuis, maar dat zal een dezer dagen wel komen. Ben gelukkig redelijk positief ingesteld en blijf dingen doen ondanks de vermoeidheid maar je moet je wel aanpassen zo nu en dan.
Ooit komt het goed ha ha
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

Re: Normaalwaarden TSH, T4, FT4, T3, FT3

Bericht door essy »

Succes Esther, ook ik ben zoekende maar net als jou positief ingesteld en ga door, al is het soms wel moeilijk hoor,nogmaals sterkte!
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Normaalwaarden TSH, T4, FT4, T3, FT3

Bericht door mathilde »

uitslag is Ft 4 18,4 en TSH 0,02, is wel een beetje laag, maar acceptabel.
Gebruik nu dus euthyrox in plaats van thyrax. Ik voel me goed, dus houen zo.
nou maar afwachten wanneer het bericht komt van het ziekenhuis.
succes Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
esther
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 jul 2015, 14:38

Re: Normaalwaarden TSH, T4, FT4, T3, FT3

Bericht door esther »

Hoi Mathilde,

Wat fijn zulke uitslagen. Idd de TSH is laag maar de T4 daarentegen weer goed, kop op je bent op de goede weg toch???

Hoi Essy,

Heb al heel wat achter de kiezen de afgelopen 2,5jaar maar ook door deze nieuwe tegenslag krijgen ze me niet klein ha ha.... doorbikkelen is het beste ( en natuurlijk heeft iedereen z'n up's en Down's...dat mag best!).
esther
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 jul 2015, 14:38

Re: Normaalwaarden TSH, T4, FT4, T3, FT3

Bericht door esther »

Goed nieuws vandaag...

Laten we maar zeggen de aanhouder wint :)
Vanochtend gebeld naar het ziekenhuis want nog steeds niks gehoord, zeggen ze dat ik pas 24 sept een afspraak heb... Ik weer een beetje in de stress. Gevraagd of ze me willen bellen wanneer er ergens nog een plekje vrij kwam maar t was moeilijk. Toen in Breda eens geprobeerd maar daar was wachttijd nog langer nl 8 weken. Uiteindelijk ha gebeld en die zei dat hij het geprobeerd had en indicatie van binnen 2 weken aangevraagd had, maar dat het dan ws niet gehonoreerd was...
Dus weer overlegd met hem ivm volgende prikmoment wat begin september moet zijn vindt ha.
En toen ging m'n telefoon... het ziekenhuis of ik volgende week dinsdag wilde komen, weliswaar bij een andere arts maar ja..... ben toch erg blij :)
Zal ziekenhuis weekje worden want heb donderdag in Oosterhout nog 2 PRF behandelingen in m'n rug (been L5 en S1 problemen) maar er gebeurt iig weer iets

Fijn weekend allemaal :)
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

Re: Normaalwaarden TSH, T4, FT4, T3, FT3

Bericht door essy »

Zeker goed nieuws:) succes alvast!!!
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Normaalwaarden TSH, T4, FT4, T3, FT3

Bericht door mathilde »

zeker goed nieuws. Maar wat is PRF behandeling. rugproblemen? Daar kan ik je meer over vertellen als je dat wilt.
groetjes Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Plaats reactie